Supradoza de proteine?

Posted by
Timp de citire: 2 min

Autor: @doctor.mihail

Hai să-ţi spun un secret: Poţi lucra cât vrei tu la sală, dacă nu ai o alimentaţie potrivită, nu vei avea rezultate; sau dacă apar, acest lucru se întâmplă în mai mult timp decât în mod normal.

Alimentaţia şi mişcarea merg mână în mână şi pentru cele mai bune rezultate am câteva sfaturi pentru tine.

Exista o conceptie gresita care susţine că ai nevoie să te îndopi cu proteine pentru a mări masa musculară.

Consumul suplimentar de proteine nu face prea mult pentru creşterea masei musculare. Cercetarile medicale arată că surplusul de poteine – mai mult de 30% din necesarul totalul zilnic de calorii – ar putea deteriora efectiv corpul. Mărirea consumului de proteine lipsit de adăugarea caloriilor şi a exerciţiilor fizice nu va ajuta la construirea masei musculare dar poate stresa celelalte sisteme din corp.

O dietă în care proteinele depasesc 30% din consumul caloric cauzează acumularea de cetone toxice. Acele diete ketogenice pot forţa rinichii în încercarea lor de a scăpa de aceste cetone din corp. În tot acest proces se poate pierde o cantitate semnificativă de apă, ceea ce poate duce la deshidratare, mai ales dacă te suprasoliciţi la sală. Această pierdere de apă poate părea pierdere în greutate. Împreună cu pierderea apei, se pierde şi masa musculară şi calciul, astfel deshidratarea poate afecta rinichii şi stresa inima. Deshidratarea printr-o dieta ketogenică te poate face să te simţi slabit şi ameţit, să ai respiraţia urât mirositoare şi multe altele.

Deci, este important să nu se depăşească acest procent de 30%. Proteinele sunt esenţiale pentru funcţionarea normală a corpului nostru. Asistă la sintetizarea fluidelor şi hormonilor, menţinerea echilibrului fluidelor şi reglarea unor funcţii vitale precum construirea componentelor sanguine şi formarea cicatricilor. Proteina este, de asemenea, un element de bază pentru muşchi, oase, cartilaje, piele, păr şi sânge.

Alimentele bogate în proteine sunt: carnea, brânza, laptele, peşte şi ouă.

( Vezi: 20 de alimente bogate in proteine )

Pentru vegani: quinoa, tofu, orez, fasole, lintea, mazăre, ciuperci, broccoli, sparanghel, avocado, kale, seminţele de cânepă, chia, susan, in, dovleac, nuci, caju etc.

Aşadar, pentru construirea unei mase musculare intr-un corp sanatos este nevoie de – Echilibru. Indiferent de scop nutriţioniştii recomandă o dietă echilibrată bogată în fructe, legume, cereale integrale, carne slabă, peşte şi carbihidraţi.

Pofta buna!

One comment

Leave a Reply