Select Page

BOR se opune introducerii educatiei sexuale in scoli. Slava Domnului insa (si o spun cu tristete), scoala nu mai este un etalon in educatia tinerilor, informatiile putand fi luate din surse sigure online, podcasturi si carti descarcabile in 2 secunde.

 

Rezumat la articol: educatia sexuala scade dramatic incidenta de sarcini nedorite, violenta dintre sexe, stigmatizarea comportamentelor sexuale sanatoase; este dovedit stiintific ca educatia sexuala inceputa devreme intarzie primul contact sexual al unui adolescent si ii da puterea de a lua deciziile corecte pentru el; este dovedit stiintific ca educatia sexuala reduce riscul bolilor cu transmitere sexuala.

Text integral al comunicatului BOR: aici

BOR spune asa: ” Ideologizarea informațiilor transmise elevilor …. este în totală contradicție cu scopul real și ultim al educației: formarea omului în spiritul celor mai înalte valori morale și al eticii virtuții ca expresie a echilibrului și normalității.”

Eu ma intreb insa, cine defineste aceasta “normalitate” in care ti se impune din nastere oritentarea si stereotipia sexuala: esti persoana cu penis = esti barbat = vei iubi femei = te vei comporta ca un barbat; orice abatere de la aceste norme fiind “anormala” ; Cum ne putem “iubi aproapele” cand ii impunem cum sa fie? Ce scop mai are scoala, “asfixiata” de materii inutile in viata reala, daca nu ne invata, corect si concret, cum sa abordam viata si oamenii pe care ii vom intalni in lume? Cum ne ajuta scoala care nu te invata ca esti ok asa cum esti, ca este ok ceea ce faci, ca este ok sa te masturbezi, ca nu iti face fizic niciun rau ( dovedit stiintific) dar iti poate face un mare rau mental cand ti se pare anormal sa faci asta, cand incepi sa te consider un sociopat, monstru sexual, cand crezi ca doar tu faci asta, pana pe la 18-19 ani cand vei descoperi ca de fapt toti o fac. Poftim “echilibru si normalitate”.

Se mai spune asa:

“Niciunul dintre vehemenții apostoli ai sexualizării vieții copiilor de la vârste cât mai fragede, inclusiv prin propagarea în școli a aberantei, toxicei „ideologii de gen” “

Well … nimeni nu sexualizeaza viata copiilor; ea incepe sa se sexualizeze de la sine, prin natura noastra biologica; dar diferit de cum credem noi; copiii nu vad sexul ca pe o placere si nu se gandesc la sex asa cum ne gandim noi adultii; dar sunt curiosi inca de la 4-5 ani; incep sa caute, sa puna intrebari, iar noi suntem cei care le insuim rusinea: rusinea de a se atinge (phuu… nu pune mana acolo, e cih!), de a intreba, de a fi curiosi; iar informatiile din cadrul claselor de educatie sexuala sunt potrivite pentru fiecare varsta; la pubertate adolescentii incep sa aiba dorinte sexuale, si aici avem doua cai: metoda abstinentei totale, in care nu se vorbeste despre sex si sexul este complet interzis; si ghici ce face un adolescent cand ii interzici ceva: il cauta; atunci cand ii explici insa, el va intelege ca relatiile sexuale sunt un lucru complex, nu doar fizic ci bazat pe emotii, relatie, responsabilitate, si TOATE, dar absolut TOATE studiile si meta-analizele in domeniu demonstreaza ca acest tip de educatie va INTARZIA contactul sexual intre adolescenti, prin destigmatizarea virginitatii si relevarea actului sexual asa cum este el: o activitate placuta, nepacatoasa, complexa emotional, pentru care trebuie sa fii pregatit si pentru care nu trebuie sa te grabesti; este alegerea ta si doar a ta, si tu stii cand sa o faci.

“… inclusiv prin propagarea în școli a aberantei, **toxicei „ideologii de gen**”

Statistica ne spune ca peste 5% din populatia Europei se identifica ca fiind LGBT; iar asta nu este o alegere, nu este o aroganta, nu este o deviere; este felul diferit de cel heteronormativ ( ideologia “toxica” in care am fost crescuti, acela al singurei normalitati a familiei traditionale) felul diferit al unui mare % de oameni de a isi manifesta iubirea. Astfel numirea ideologiei de gen ca fiind toxica este direct toxica la adresa celor 5% ( probabil mai multi) dintre oameni, multi dintre ei traind in familii traditionale, in chin, necunoscandu-se indeajuns, sau chinuidu-se in ascuns in relatii extraconjugale gay;

Inca ceva:

” 6. Considerăm că încadrarea în mod obligatoriu a elevilor în programe de educație sexuală reprezintă un atentat asupra inocenței copiilor, împiedicând dezvoltarea lor firească și marcându-i pe aceștia pentru întreaga viață. În acest sens, mai multe studii realizate în diferite țări au demonstrat că o astfel de abordare a educației copiilor a avut ca urmare începerea vieții sexuale mai devreme, cu implicațiile de rigoare, fără vreo îmbunătățire în plan social. “

Totusi, BOR nu citeaza acele studii. Ori cand vorbesti de studii, trebuie sa le si arati.

Iata ce studii am gasit eu:

O meta-analiza Cochrane facuta pe 105.000 de adolescenti ne spune ca ” O combinație de intervenții educaționale și de promovare a contraceptivelor pare să reducă sarcina neintenționată la adolescente.”

O alta meta-analiză BMJ care a comparat programe cuprinzătoare de educație sexuală cu programe bazate pe abstinență ( aka. “sexul este interzis si atat!”) a constatat că programele numai pentru abstinență nu au redus probabilitatea de sarcină, ci mai degrabă au crescut-o.

Numeroase studii arată că programele de învățământ care oferă informații exacte despre prezervative și contracepție pot duce la reduceri ale comportamentelor riscante raportate de tineri, precum și la reducerea sarcinilor neintenționate și a ITS.

Tot aici: ” Potrivit UNFPA, „O revizuire din 2010 a constatat că programele de învățământ„ axate pe gen ”- adică programe care integrează egalitatea de gen în materialul de învățare – au fost mult mai eficiente în reducerea comportamentelor riscante decât programele care nu au luat în considerare genul.””

Accentuând drepturile și problemele de gen, aceste programe contribuie la reducerea violenței și a agresiunii pe criterii de gen, promovează școli sigure, împuternicesc tinerii să pledeze pentru propriile drepturi și promovează egalitatea de gen.

 

Totusi, este de inteles ca unele din ideile de mai sus pot fi contradictorii cu unele religii; in asemenea cazuri, parintii ar putea opta impotriva acestor ore de educatie sexuala, sau impotriva anumitor teme la care copiii sa nu asiste;

Pe de alta parte, inteleg adevarata retinere a bisericii in privinta sexualitatii; biserica pare sa fie singura institutie care ia sexul in serios, si anume puterea bruta a sexului gresit inteles de a ne distruge; aici vorbim de pornografie, si da, un copil de 8 ani cu o tableta in mana poate avea acces la imagini traumatizante, care nu au legatura cu realitatea, pe care nu le poate intelege la acea varsta; si nu doar copiii au de suferit, ci si adultii care din plictiseala recurg la vizualizare compulsiva a ponrografiei; mi-ar placea sa vad o biserica care sa promoveze banarea/cenzurarea acestui continut daunator, sau macar trierea a acestuia, de comun acord cu societatea civila, la fel cum sunt interzise drogurile, armele, condusul cu viteza excesiva, etc.

Pana atunci sper ca toți părinții, indiferent de rușinea cu care au fost crescuți, de tabu-urile lor personale și de lipsa educației sexuale cu care școală i-a lăsat în lume, sa facă un efort, dincolo de confortul lor și sa învețe singuri educație sexuală pentru a le putea da copiilor lor o traiectorie mai buna. Eu deja o fac.

Aveti grija de voi, și faceți alegeri corecte!